PRP Tedavisi

PRP nedir ? Nasıl uygulanır?

PRP (Platelet Rich Plazma), hastanın kendi kanından elde edilen, dokuların iyileşmesine yarayan trombosit denen kan bileşeninden zengin serumdur. Özel yöntemlerle hazırlanan bu serum, hastanın problemli bölgesine uzman hekim tarafından enjeksiyon yöntemiyle uygulanır.

PRP nasıl etki eder ?

Normal bir insanda kanın mililitresinde 150 bin-400 bin civarında trombosit bileşeni vardır. Bu trombositler dokularda pıhtılaşmayı ve doku onarımı için gerekli olan büyüme faktörlerini salgılar. Santrifüj yardımı ile elde edilen trombositten zengin plazma (Platelet Rich Plazma) da bu sayı mililitrede 1,5 milyon civarındadır. PRP, hasarlı bölgeye direkt olarak uygulandığı için bölgede çok daha etkili onarım ve daha hızlı rejenerasyon (yenilenmesi) sağlamaktır.

eklem

PRP hangi hastalıklarda kullanılır ?

Dizlerde ve kalçada oluşan eklem dejenerasyonları, dirsekte oluşan tenisçi ve golfçü dirseği rahatsızlıkları, omuz tendinitlerinde, ayaklarda aşil tendinit, topuk dikeni , plantar fasiit rahatsızlıklarında ve kas yırtılmalarında sıklıkla kullanılır.

Hangi hastalarda PRP uygulanmaz ?

Kanser hastaları, kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalarda ve aktif olarak enfeksiyonu bulunan hastalarda PRP uygulanmamalıdır.

PRP uygulaması kaç seans uygulanır ?

Uygulanacak seans sayısı doktorunuzun muayene sonrasında hastalığın durumuna göre karar verilir. Genellikle tedavi süresi 2-4 haftadır.

Yan etkisi var mıdır ?

PRP uygulaması kişinin kendinden alınan kan ürününün tekrar aynı kişiye verilmesinden ve uygulamanın steril şartlarda yapılması herhangi bir enfeksiyon ve alerji riskinin yok denecek kadar az olması sebebiyle oldukça güvenilir bir yöntemdir. Bugüne kadar bilinen herhangi bir yan etkisi yoktur. Tedavi sonrası minimal ağrı artışları olması normaldir.