Belimizi nasıl koruruz ?

İstirahat ederken

Bel ağrılı bir kişi doğru istirahat etmesi gerekir. Bunu yapabilmek için bel kasları ve tendonların gevşek bir pozisyon alması gereklidir. A şeklinde görüldüğü gibi dizin altına bir yastık koymak suretiyle bel çukuru düzleştirilir ve bel kasları gevşetilmiş olur. B şeklinde ise yan yatmakdır. Yan yatmada cenin pozisyonu oluşturulur. Burada dikkat edilmesi gereken diz arasına konulan yastık vasıtasıyla vücut postürünün düzgün pozisyonlanması amaçlanır.

Doğru istirahat pozisyonları

Yataktan kalkarken

Bel ağrılı bir kişi öncelikle yatak kenarına yaklaşmalı yan bir pozisyon almalı dizlerini karnına çekerek ve elleriyle gövdesini kaldırmak suretiyle aynı zamanda ayaklarını yataktan sallayarak destekli bir şekilde kalkması gerekir.

Yataktan doğru kalkma

Sandalyeden kalkarken

Sandalyeden kalkma

Yük taşırken

Bel ağrılı bir kişi önce taşıyacağı yükü incelemeli, ağırlığı ile ilgili bilgiye sahip olmalı, tutacağı yeri seçmeli, çok ağır ise tek başına kaldırmamalı. Eğer yerdeki bir paket ise çömelmeli, kucaklamalı, yavaşça kalkmalı ve karnına yapıştırarak taşımalı. Öne eğilerek dizlerini kırmadan kaldırmak bel için zararlı olur.

Yük Taşırken

Elde yük taşırken

Mümkün mertebe vücudun dik bir pozisyonda olmasına dikkat edilmeli, yana doğru eğilmemeli. Eğer mümkünse yükü ikiye bölüp iki elle taşımalı.

Elde yük taşırken

Lavabo önünde ayakta dururken

Bel ağrılı bir kişi ayakta uzun süre dik durduğu zaman ağrıları artacaktır. Bunu önleyebilmek için resimdeki gibi ayağın altına konulmuş olan küçük bir tabureye bir ayağı koymak bel sistemini kilitlemek suretiyle hastaya çok büyük bir avantaj kazandıracaktır. Tabure olmadan bir dakikada ağrı ortaya çıktığı halde tabureli bir şekilde 5 dakika kadar hiçbir ağrı çekmeksizin kalabilecektir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ayakları taburede değiştirmek önem arz eder. Sadece tek ayakla değil  birer dakika arayla ayakların değiştirilmesi daha uygun olur.

Lavabo önünde ayakta dururken

Yüz yıkarken

Bel ağrılı kişinin bel kaslarında kas spazmı olabildiği için öne eğilmeleri zordur. Yüzünü yıkamak için lavaboya yaklaşma adına dizlerini kırmak suretiyle bunu başarabilir. Böylece beli öne eğilmek zorunda kalmaz, ağrısı olmaz.

Yüz yıkarken

İterken ve çekerken

Beli ağrıyan kişiler dikkatli bir şekilde tekerlekli bir cismi itebilirler. Çekme bel ağrılarını tetikleyebileceği için sakıncalı olabilir.

İterken ve çekerken

Araç kullanırken

Bel ağrılı kişiler bel ağrısının şiddetli olduğu dönemde araç kullanmamalı. Araca binerken ve kalkarken belin dik olmasına dikkat etmeli. Öncelikle yan oturmalı daha sonra tutunarak gövdesini koltuğa yerleştirmeli. Mümkün olduğu kadar belini koltuğa yaslanmalı, koltuk ayarları tekrar yapılmalı. Gerekirse bel bölgesi küçük bir yastık ile desteklenmeli. Araçtan inmede önce kalkılmadan yan dönülmeli ayaklar yere uzatılmalı ve kol desteğiyle kalkılmalı.

Araç kullanırken