Hilterapi

YÜKSEK YOĞUNLUKLU LAZER TEDAVİSİ

Lazer ışını nedir?
Lazer ışını ile ilgili teorik temeller 20 yüzyılın başlarında Albert Einstein tarafından atılmıştır. Aslında bir kısaltma olan lazer kelimesinin açılımı, “Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation”dur.

Terapötik lazerTerapötik lazer

Sanayiden, cerrahi uygulamalara kadar birçok alanda farklı amaçlarla kullanılan lazer ışınının tıp alanındaki ilk kullanımı 1960’lı yılların başlarında Teodore Maiman tarafından yapılmıştır. Bu dönemlerde kullanılmaya başlanan ve geçerliliği günümüzde hala devam etmekte olan medikal soğuk lazer uygulamaları, ağrı kesici, doku yenileyici gibi etkileri sebebiyle tercih edilmektedir. Ancak düşük seviye lazer terapi ya da Sınıf IIIb lazer olarak da adlandırılan bu tedavi yöntemi, insan vücudunun derinine kadar etkili olamayan ve çıkarması beklenen etkileri uzun tedavi seansları sonrasında ortaya çıkarabilen sistemlerdir.

Yüksek yoğunluklu lazer

hilterapi uygulama1990’lı yılların başında ise, Sınıf IV lazer de denilen yüksek yoğunluklu lazer ışınlarının terapötik etkileri keşfedilmiş ve kas iskelet sistemine ait problemlerde güvenle kullanılmaya başlanmıştır. Yüksek yoğunluklu lazer, tıpkı soğuk lazerler gibi ağrı kesici, dolaşım artırıcı, iyileşmeyi hızlandırıcı etkilere sahiptir ve bu etkileri tek seans gibi kısa bir sürede ve derin dokuda ortaya çıkarma yetisi olan bir sistemdir. 1064 nm gibi yüksek bir dalga boyu olan yüksek yoğunluklu lazer cihazları, soğuk lazerlerden farklı olarak Nd:YAG diye adlandırılan bir kaynak yapısına sahiplerdir. Gücü soğuk lazerlere oranla yaklaşık 50 kat daha fazla olan bu sistem, istenildiğinde vücudun yaklaşık 12 cm derinine kadar inebilen tutarlı ve polarize bir enerji göndermektedir.

Yüksek yoğunluklu lazer ne işe yarar?
Yüksek yoğunluklu lazerin insan dokusu üzerinde belli başlı birkaç etkisi bulunmaktadır:
• Ağrı kesici etkisi
• Dolaşım artırıcı etkisi
• Antienflamatuar etkisi
• Ödem azaltıcı etkisi
• Doku yenileyici etkisi
• Kas gevşetici etkisi
Var olan teknolojisi gereği yüksek yoğunluklu lazer bu etkileri birkaç dakika gibi kısa bir sürede ve derin dokuda ortaya çıkarabilme yetisindedir.

Tedavi sırasında ne hissedilir?
BTL_LaserTamamen ağrısız olan bu tedavi yöntemi sırasında hasta genellikle hiçbir şey hissetmez. Yapılan uygulamanın türüne göre hafif bir ılıklık hissi olabilir. Yöntemin uygulaması sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli şey, uygulamanın doğru bölgeye ve doğru şekilde yapılmasıdır. Bu sebeple uygulamanın profesyonel bir kullanıcı tarafından yapılması önemlidir.

Tedavinin bir zararı varmıdır?
Tamamen yan etkisiz olan bu tedavi yönteminin uygulaması sırasında, hastanın ve kullanıcının koruyucu lazer gözlüğü kullanması zorunludur. Lazer ışını direkt olarak göze geldiği zaman korneaya zarar verebilir. Kanser teşhisinin varlığında cihaz kullanılmamalıdır. Elbiseler üzerinden uygulama yapılamaz ve dövmeler üzerinde kullanılmamalıdır.

Hangi hastalıklarda kullanılır?
• Omurga ProblemleriBTL_Laser