OMUZ EGZERSİZLERİ RESİMLİ ANLATIM

Sağlam elinizle masa kenarından tutunun ve hafifçe öne doğru eğilin. Ağrılı kolunuza ütü gibi bir ağırlık alarak, önden arkaya, arkadan öne doğru sallayın.

Sağlam elinizle masa kenarından tutunun ve hafifçe öne doğru eğilin. Ağrılı kolunuza ütü gibi bir ağırlık alarak, sağdan sola, soldan sağa doğru sallayın.

Sağlam elinizle masa kenarından tutunun ve hafifçe öne doğru eğilin. Ağrılı kolunuza ütü gibi bir ağırlık alarak, önce saat yönünde, daha sonra saat yönünün tersine doğru daireler çevirin.

Sağlam elinizle aşağıdan iterek, ağrılı kolunuzu önden yukarı kaldırın. En son noktada 5’e kadar sayın ve indirin.

Sağlam elinizle aşağıdan iterek, ağrılı kolunuzu yandan yukarı kaldırın. En son noktada 5’e kadar sayın ve indirin.

Sağlam elinizle ağrılı kolunuzu geriye doğru itin. En son noktada 5’e kadar sayın ve gevşeyin.

Ağrılı kolunuzu dirsekten 90 derece bükerek gövdenize yaslayın. Sağlam elinizle sopa yere paralel bir şekilde dışa doğru itin. En son noktada 5’e kadar sayın ve gevşeyin.

Avuçlarınız arkaya bakacak şekilde her iki elinizle sopayı tutun. Dirseklerinizi bükerek ellerinizi sırtınıza doğru kaldırın. En son noktada 5’e kadar sayın ve gevşeyin.

Duvara doğru dönün. Kolunuz gövdenize bitişik, dirseğiniz dik açıda yumruğunuzla duvarı itin. 5’e kadar sayın ve gevşeyin.

Duvara yan durun. Kolunuz gövdenize bitişik, dirseğiniz dik açıda kolunuzu yana doğru itin. 5’e kadar sayın ve gevşeyin.

Sırtınızı duvara yaslayın. Kolunuz gövdenize bitişik, dirseğiniz dik açıda kolunuzu geriye doğru itin. 5’e kadar sayın ve gevşeyin.

Kolunuz gövdenize bitişik, dirseğiniz dik açıda ağrılı kolunuzu bilekten tutun. Hasta kolunuzu, bilekten dışarı açmaya çalışın ve sağlam elinizle engel olun. 5’e kadar sayın ve gevşeyin. Daha sonra egzersizi bileğinizi içeri çekmeye çalışarak tekrarlayın.

Yukarıdaki egzersizlerin 10 ar tekrarlı sabah ve akşam olmak üzere günde 2 defa yapılması önerilir.